Szerencsésnek tartom magam, hogy ahhoz a generációhoz tartozom akik még Instagram és Facebook nélkül nőttek fel. Gyermek- és tinikorom legszebb éveit teljes egészében megéltem és nem arra koncentráltam, hogy az ételeimről mindig kerüljön fel szép kajafotó, vagy hogy hány filtert tegyek fel egy képre, hogy vékonyabbnak tűnjek. Ez igazából lehetetlen is lett volna hiszen akkoriban még épphogy megjelentek a kamerás telefonok, a mobilinternet pedig annyira gyerekcipőben járt, hogy az így készült képeket maximum mi nézegethettük.
Azonban kétség kívül az Y és Z generáció élete már nagyrészt erről szól. A napokban szembejött velem egy cikk arról, hogy a mai fiatalok több mint fele influencer akar lenni – derül ki a Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom legfrissebb felmérésből.
Tehát nem tanárnéni vagy tűzoltó. Influencer. (Amin szó szerint lehaltam, hogy már létezik olyan, hogy Influencerkereső: www.influencerkereso.hu )
Influencereknek nevezzük azokat a véleményvezéreket, akik hatalmas követőtáborral rendelkeznek Facebook-on, Youtube-on és/vagy az Instagramon. A hagyományos marketingcsatornák mellett remek lehetőséget jelent a márkák számára az influencerek bevonása egy termék vagy egy szolgáltatás kampánya során

Ruby Matthews – ausztrál Instagram influencer – éppen “reklámoz”
Az “influencer” fogalomkörébe itt nem az olyan személyiségeket értem bele mint Szirmai Gergő vagy Radics Peti akik tényleg valamiféle hozzáadott értéket tettek az asztalra, hanem azokat az unatkozó milliomos feleségeket akik tökéletes képeket tesznek fel a tökéletes életükről és a méregdrága ruháikról, nyaralásaikról. Nyilván egy épeszű felnőtt ember tudja, hogy ezek az emberek valószínűleg halálra unják magukat és az életük nagyon messze áll a tökéletestől. Viszont egy serdülő nem látja ezt, ez pedig hatalmas komplexusokat tud kialakítani. Egy teljesen hamis világot tár eléjük, amelyben mindenki gyönyörű, álomtestű és boldog. Ezek után pedig nem kell meglepődnünk azon, hogy a fiatalok több mint fele ezt a “hivatást” szeretné választani magának, hiszen ez a könnyű élet reményével kecsegteti őket. Ahol csak pózolni kell, selfie-zni és dől a lóvé.
Fókusz a vizualitáson
Mivel az Instagram majdnem kizárólagosan a vizualitásról szól, elég egy szép fotó és máris követőket tudsz szerezni, nem kell, hogy ehhez minőségi tartalmat generálj. Emiatt pedig igazából boldog-boldogtalan lehet ma infulencer, ehhez persze nem árt dekoratív külsővel rendelkezni és szerezni egy jó fotóst.
Top 5 fashion/beauty influencer Magyarországon:
A listát áttekintve megállapítottam, hogy a lányok többségét még hírből sem ismerem és az Instagram profiljuk sem igazán győz meg arról, hogy munkásságukat ezek után figyelemmel szeretném kísérni.
Viszont kijelenthetem, hogy nincs veszve minden, hiszen akad még pár minőségi divatblog is a hazai színekben. Ilyen például Andy Csinger oldala. A magyar származású de Sydneyben élő lány sokáig nem mutatta meg az arcát, de nemrég lehullott a lepel. Állítása szerint csupán egy bőröndnyi ruhával érkezett Ausztráliába és a blogolást egyfajta menekülési formának tekintette. Azóta napi szinten olyan márkák keresik fel, mint a Thomas Sabo, Marks&Spencer vagy a Levis. Jóformán mindent ingyen kap, beleértve: ruha, kozmetikum, éttermek, fodrász, hotelek és ajándék utazások.
Amikor Andit legutóbb arról kérdezték, véleménye szerint van-e még hely ezen a kétségkívül telített piacon, a következőt válaszolta: Ha valakinek tiszta a célja és nem magamutogatásból csinálja, összejön. Az egyediség mindig utat tör magának, akárhány blogger van a porondon.
És ezzel akár egyet is érthetünk.
Kommentek